Interzis de Tratatul americano -sovietic de dezarmare nucleara, START II, trenul nuclear, autorizat in noul tratat START negociat, de aceasta data, intre SUA si Rusia, va calatori discret transportant in permanenta rachete nucleare balistice gata oricand de lansare.
El va deveni operational in 2018, iar detaliile oferite de blocul Foxtrotalpha, specializat in probleme de aparare, nu au de ce sa ne bucure. Echilibrul terorii ar putea sa nu mai fie o simpla expresie din perioada razboiului rece.
Sistemul feroviar de rachete de lupta poate fi comparat cu un submarin care insa "navigheaza" pe uscat. Evantajul lui? Costurile reduse de punere in functiune.
Deplasandu-se in permanenta si fiind foarte asemanator cu trenurile obisnuite de calatori sau de marfa, garnitura nucleara va fi dificil de identificat si, implicit, de distrus. Prin urmare, el devine o arma ideala pentru asa numitul atacul secund sau riposta.
Vagoanele trenului Barguzin, dupa numele puternicelor vanturi care sufla in zona lacului Baikal, par niste banale vagoane frigorifice.
Fiecare dintre aceste trenuri (cinci la numar pana in 2018) ar urma sa transporte sase rachete RS-24, capabile, fiecare, sa poarte sase proiectile, ceea ce inseamna 24 de ogive termonucleare pentru fiecare tren, capabil, fiecare, sa rada un oras de pe fata pamantului.
RS-24 este aproape imposibil de interceptat, racheta zburand cu viteza mare si avand o precizie cu o marja de eroare de 50 de metri dupa un zbor de peste 10.000 de kilometri.
Trenul nuclear demonstreaza vointa rusilor de modernizare a arsenalului lor nuclear si de a reinstaura un echilibru al terorii cu Occidentul, estimeaza analistii.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu